Aphra Tesla: Operating system – Odzivi

DIGITAL ROMEO TELEPORT

Aphra, (tudi) ženska, ki je nekje na svoji reinkarnacijski poti zagotovo morala “ukrasti” več kot eno dušo, skozi svet potuje kot medij. Sliši glasove, vidi slike, začuti nevidne. In potem skozi to ustvari krasni novi svet. Svoj sistem, pravzaprav. Bila je In The Mood for Love z Vaskom Atanasovskim, vizualno in glasovno nadgradila Jane Birkin in podžgala z Že tam (vpiši besedi na youtube, človek), izdaja angleški konceptualni plošček z Rokom Koritnikom, Markom Črnčecom in Ninom Mureškičem.
Aphra Tesla Operating System Incorporated Rok Koritnik :V četrtek, 13. decembra. Tu, v Delavskem domu Trbovlje. Be afraid, be very afraid.
Aphra Tesla Operating System Incorporated Marko Črnčec, v Slovenj Gradcu 19.decembra.
Sprašuje: Nika Vistoropski

Videla sem tvoje zadnje fotografije (ki jih je naredil Silvo Salčnik Sax), ko si, »objemajoč« sovo, kazala svojo naravo. Zakaj je Bog ženskega spola?

Bog je ženskega spola, ker … nekdo je moral roditi Boga … mačjeglavca, Boga vseh bogov … Dexeoeahoexterlesterla. Pravzaprav je on samega sebe oplodil in v strašnih mukah skotil. In mi se zdej tu neki zajebavamo …

Odlično, najbrž je res najbolje, da si najdemo Boga, katerega imena ne moremo izgovoriti. Tako sami iz sebe naredimo božanstvo. Se na novo izumimo, kot je popularna krilatica. Ti izumljaš samo sebe nenehno, mar ne?
Vojna naj bo znotraj, če že …
Ti sama si denimo ženska, ki lahko zavzame oba pola (moškega in ženskega), praviš. Kateri pol si, ko držiš mikrofon in poješ o ljubezni, kot denimo v zadnjem projektu z Atanasovskim?

Dobro vprašanje! Glede na to , da večina ljudi potrebuje “čečena”, v tem primeru tudi nekateri na odru, sem se odločila, da bom v tem projektu kar čečen. Tripolni. (Smeh.)

Čečeni, največja etnična skupina, ki izvira iz Severnega Kavkaza. No, lepo te prosim, kakšno zvezo imajo s tabo? Si astralno poletavala tudi po tem izoliranem gorskem terenu?

Enkrat se mi je zabliskalo pred očmi, ko je moj prijatelj N. priporočal kolegu, da si najde čečena. A tu so Alpe …, mi smo alpski ljudje, z alpskimi željami … Dexeoeahoexterlesterle hoče kakat v peskovnik. Mjau.


Ob pogovoru s tabo je jasno, da imaš povsem svojega Boga. Mački so bitja, ki se ti zalezejo v možgane in ne dovolijo, da spregledaš kateri koli del sebe, tudi za ceno globokih, krvavih prask. Si tudi ti ena velika učlovečena – mačka?

Kakopak! Še presti znam … sova s tremi kremplji me je kljunila v čelo.

13. decembra te bomo ponovno videli na odru, tokrat v Trbovljah, in sicer na koncertu A.T.O.S. Incorporated. Kaj lahko pričakujemo in katera suprematistična Aphra bo prisotna tukaj? Vas je več, namreč.

Suprematistična Aphra, deklica iz Balthusovih slik, ždeča na veliki mizi, polni znanstvenofantastičnih repetiklov. Razdevičenje spola suprematizma v erotikumu =Magus Sexodus. Zlitina. Aphra Tesla Operating System Incorporated Rok Koritnik. Rok s svojim zen krmilom genialno krmi in krmili najino srebrno celico. Seveda, brez mojega zemljevida ne bi bilo nič.

Operacijski sistem Aphra Tesla spominja, si nekoč povedala, na Franka Zappo in The Mothers of Invention. Njihov odlični debitantski album je nosil ime Freak Out (1966). Imaš ti kdaj ta freak out občutek, ko v uniformiranem svetu ostaneš nerazumljena? Kako ga treš? Kako v njem deluješ?

Zatečem se k svojemu Bogu Dexeoeahoexterlesterlu, kot Sun Ra nekajkrat počepnem in zlezem na oder raztrganih hlač. Tako nihče ne opazi mojega raztrganega srca.

Tvoja Plošča Home in the Zone je tik pred izidom. Kristalno jasni zvoki tvojega vokala, tolkal Nina Mureškiča in klavirja izpod prstov Marka Črnčca kažejo spet na neko drugo tvojo osebnost, ki bi ti je najverjetneje ne pripisal tisti, ki te je slišal le ob ATOS-u. Milozvočna Aphra – komade sem imela že priložnosti slišati – nežnost, erotika, ki tako prši, da je ne moreš ignorirati. Te razgalja in kaže s prstom nate, češ – izbrala sem si te! Kako je nastala?

V bistvu sploh nisem tako zelo drugačna, veš … Zgodba je to, o coni, ki je postala dom. O pribežališču mene in vseh nas. Dam vam tisto, česar sama nimam. Še. Home in teh zone je drugi pol ATOS Inc. Rok K. Kot pri Tarkovskem, črno-beli prvi del Stalkerja in drugi, barvni. Milozvočnost brezbarvja riše srebrnino …, smrt in ljubezen sta taki.

Nikola Tesla. Človek, ki je z ladjo odšel čez morje, da je najprej postal Edisonov oproda in šele nato je omogočil svoji prvobitnosti, da se je izbezala na plano, in ponesel svoje ime v svet. Nikola je tvoja dražljiva inspiracija. Zakaj … In … si bila tudi ti kdaj oproda, da si danes lahko samosvoja?

Nikola je moj sorodnik. Vodnik.
Ja, bila sem oproda, a ne dolgo. Tudi jaz počasi odhajam v svet. A ne z ladjo.
Digital Romeo Teleport.

Če je »video killed the radio star«, koga je ubila Aphrina digitalizacija?

Podobo jezika (samo)spremembe … razkol med mitologijo in nemogočim.

Klikni za cel intervju
Klikni za cel intervju


RECENZIJA – Aphra Tesla Operating System – Incorporated

Aphra Tesla razume intermedialnost kot največji izziv v prerezu sodobne informacijske družbe, ki umetnika postavlja v situacijo, da svoje delovanje spaja tudi z drugimi disciplinami, ki bolj spadajo v sfero znanstvenega raziskovanja, da ne rečem znanstveno- fantastičnega. Kaj je A.T.O.S. Incorporated? Suprematistično erotična pravljica, ki je pri nas v Sloveniji še nismo slišali ? Razpodobljanje podobe skozi magične vzporedne svetove nove tehnologije..?
A.T.O.S. Incorporated je intemedijski project performerke, pevke, pesnice ,magistre umetnosti Aphre Tesla v sodelovanju z glasbenikom, tolkalistom Rokom Koritnikom in oddelkom za nevroznanost, ki ga zastopa Dr.Blaž Koritnik.
Kombinacija video posnetkov, vizualizacije možganske aktivnosti in glasbene interpretacije možganskih ritmov, s podporo artikulirane poezije, vzpostavlja v umetnici samo-ohranjujoče se stanje izostrene pozornosti in dvignjene zavesti, katero skozi vlogo »nosilke starodavnega izročila- Bene Gesserit«, ki s pomočjo sinestetičnega umetniškega izraza vzpostavlja most do gledalcev in hkrati neposredno evocira svoja videnja in čustva in jim s tem pomaga prebujati in očistiti podzavest, (nasičeno z navlako sodobne družbe).
Dr. Blaž Koritnik pravi: Za nevroznanstveno objektivizacijo spremenjenega stanja zavesti smo uporabili meritev električne aktivnosti možganov z elektroencefalografom (EEG) visoke ločljivosti. Na ta način lahko v realnem času merimo električno aktivnost možganske skorje, ki se spreminja glede na stanje subjekta (pozornost, budnost, meditativna stanja, sanje, avtohipnoza, ekstaza). Pri umetnici smo s to metodo zaznali močno izraženo, stabilno in zelo samosvoje notranje čustveno in miselno doživljanje, ki pa ji omogoča vživljanje v duševni svet drugih. To se kaže s poliritmičnimi vzorci možganske aktivnosti, ki jih modulirajo zunanji dražljaji (vidni in slušni), kljub temu pa podlaga možganske aktivnosti ves čas ostaja močno poudarjeno možgansko valovanje spektra alfa, ki ga ti dražljaji ne spreminjajo. GLOBLJA, NADINDIVIDUALNA STANJA ZAVESTI oziroma DUHA zaobjemajo transcendentalna ali transpersonalna stanja in kolektivno nezavedno ali podzavedno ter občasna ozaveščanja kolektivnih nezavednih vsebin. To valovanje predstavlja melodična in ritmična izhodišča za vokalno in inštrumentalno nadgradnjo . Umetnici smo na glavo namestili elektroencefalografsko kapo z elektrodami. Električni signal smo ojačili in snemali s prenosnim računalnikom, ki je del EEG sistema. Nato smo v realnem času signal poslali na drug prenosni računalnik in ga pretvorili v avdio signal (z dodatno frekvenčno in fazno transformacijo). Ta avdio signal smo preko zvočne kartice pripeljali do glasbenika, ki ga je s prenosnim računalnikom obdeloval in mu v realnem času dodajal zvočne efekte, ritmično elektronsko glasbo in pevkin glas.
Dosežek, ki ga ima umetnica na področju intermedije, bi postavil kot presežek našega časa. Menim, da le okultnim načinom znotraj sodobne umetniške produkcije lahko še prebudimo sodobnega konzumenta, zaslepljenega od pompa, ki ga terorizira štiriindvajset ur na dan. Namreč, subtilno gledanje objektivnih realnosti ji je uspelo skozi spoj elektronske glasbe, videa, poezije in znanosti prikazati z nedolžnimi otroškimi očmi , ki odsevajo magično vzporedno ralnost, ki jo težko živimo kot odrasli. Sodelovanje z umetnico Aphro Tesla in njenim operacijskim sistemom, doprinaša nove poglede skozi kalejdoskop znanosti, povezujoč z umetnostjo.

mag. Zoran Poznič, akadem. kipar – Producent Aphra Tesla Operating System Incorporated
asistent dr. Blaž Koritnik, dr. med. – Vodja enote za raziskovanje nevrološke klinike UKC Lj.


 

 

Aphra Tesla Operating Sytem Icorporated –

znanstveno fantastična pravljica, ki je v Sloveniji še ni bilo

21. septembra sem si v Kibli ogledal vrhunsko elektronsko intermedijsko predstavo Aphre Tesla, v produkciji DDTrbovlje – (Zoran Poznič), ki jo bo moč videti decembra v Novomedijskem mestu Trbovlje.

 

Vseobsegajoče dotikajoč se najbolj delikatnih eksistencialnih in mitoloških vprašanj o človeku, postavlja projekt ATOS Icorporated nove smernice tako na slovenski glasbeni  kot v intermedijski kulturi.

 

Aphra Tesla – “znanstveno fantastični stroj”, glasbenica, pevka, pesnica, iniciator in srce multimedijskega projekta Aphra Tesla Operating System, združuje princip materialnega z virtualnim in vsekakor spada v prostor, ki deluje kot laboratorij kreativnih formul, drugačnih pristopov in novih idej. Konzumentu ( gledalcu, poslušalcu), daje občutek, da se njegova usodna trpeča minljivost in osamljenost porazgubi in kot taka preseže vse okvire konvencionalne magičnosti, posegajoč v najbolj skrivnostne sfere sožitja notranjega človeka in njegove fizične minljivosti.

Glasbene čarovnije Aphre Tesla v tandemu z Rokom Koritnikom sporočajo kako je ko mistik ustvari globalni uniformni vzorec in je njegov psihofizični sistem v simetriji, v Enem, onstran psihološkega prostora in časa, v »neskončnosti«. Magično soočenje z realnostjo v smislu čudežnega preklopa v drugo doživljajsko dimenzijo nas samih kot opazovalcev.

Človek,  ki vstopi v  A.T.O.S. Incorporated postane (zavedno ali nezavedno) del sicer umetno forsiranega  prostora, ki pa je z znanstveno umetniškimi sredstvi aranžiran tako, da so posamezniki na njem postavljeni v stanje ekstaze, ki ne  omogoča zgolj dialoga s (tehno) transcendenco, ampak nas uči da ne  iščemo  podobe o samem sebi v podobah predpisanih potreb, ki jih narekuje zunanji svet.
 

Matjaž Latin, režiser